SPA
LT | EN
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HORECA verslas
2010-08-18
Smulkių ir vidutinių įmonių vadovai dažnai įsitikinę, kad socialinė atsakomybė turėtų rūpėti tik stambioms bendrovėms. Pasirodo, ir smulkiojo verslo atstovai gali ne tik prisidėti prie aplinkinių gerovės, tačiau ir patys iš socialiai atsakingos veiklos gauti naudos.

Tyrimo, kurį atliekant buvo apklausta 121 Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Bulgarijos, Rumunijos, Ispanijos, Portugalijos bei Kipro smulkios ir vidutinės įmonės atstovai bei ekspertai, duomenys parodė, kad smulkusis verslas mano, jog socialinė atsakomybė reikalauja daug lėšų, be to, esą ji yra neefektyvi. Tyrimo dalyviai įsitikinę, kad tai – didžiųjų įmonių prerogatyva.

„Tačiau realybė kitokia. Nustatyta, kad smulkios ir vidutinės įmonės naudoja įvairią įmonių socialinės atsakomybės veiklą, tačiau stokoja žinių, kaip ją diegti strategiškai, neturi paprastų, suprantamų priemonių ar metodikų“, – teigia Aušra Rūtelionė, Kauno technologijos universiteto Marketingo katedros docentė.

Ji yra ir projekto „Socialsme“, skirto smulkioms ir vidutinėms įmonėms, norinčioms dirbti socialiai atsakingai, viena iš koordinatorių. Įgyvendinant projektą parengtas vadovas, kuris skirtas mokymo paslaugų teikėjų konsultantams, pelno ir ne pelno siekiančioms organizacijoms, taip pat kitoms organizacijoms, kurios nori smulkiojo ir vidutinio verslo atstovus išmokyti planuoti ir diegti įmonių socialinę atsakomybę savo versle.

Entuziastų yra

Ponia Rūtelionė pasakoja, kad įmones įtraukti į šį projektą nebuvo sunku.

„Pirmiausia užmezgėme kontaktus su konsultantais, kurie dirba įmonių socialinės atsakomybės konsultacijų srityje. Jie pasirinko įmones, kurios noriai priima naujoves ir pozityviai vertina mokymąsi darbo vietoje, tačiau nėra susipažinusios su panašiomis metodikomis. Iš viso išbandant metodiką dalyvavo 45 įmonės, Lietuvoje – 6 įmonės“, – nurodo ji.

Nors projektas jau įsibėgėjęs, tačiau įmonės ir dabar gali į jį įsitraukti: projekto tinklalapyje galima rasti informacijos apie konsultantus, kurie padės susipažinti su metodika, patars, kaip ją diegti įmonės veikloje. Dalyvauti projekte, kuris tęsis iki šių metų rugsėjo 30 d., įmonės gali nemokamai. Pasibaigus projektui, šia metodika įmonės taip pat galės naudotis.

Projekto koordinatorė, pasakodama apie jo eigą, pirmiausia išskiria emocinį akcentą, kai darbuotojai kartu su vadovais vertina padėtį įmonėje, diskutuoja, kuria strategijas, jaučiasi esą „įmonės dalimi“.

„Be to, įmonės vadovai ir darbuotojai atranda naujų mokymosi darbo vietoje metodų, kurie labai paprastai pritaikomi ir nereikalauja papildomų lėšų. Rezultatas – kompetentingi ir motyvuoti darbuotojai, geras mikroklimatas, patenkinti vartotojai, didesnis įmonės žinomumas“, – vardija p. Rūtelionė.

Robertas Pakrosnis, automobilių serviso paslaugų UAB  „Veroloda“ akcininkas ir vyriausiasis vadybininkas, pasakoja, kad į projektą jį paskatino darbuotojai, kurių net 3 šiuo metu studijuoja magistrantūroje.

„Žinoma, kad tai naudinga, nes papildomos žinios – nauda ir įmonei, ir darbuotojams. Tačiau yra vienintelis minusas – dalyvavimas projekte, mokymai, bendravimas su konsultantais atima nemažai laiko“, – neslepia p. Pakrosnis.

Didžiausia problema, anot jo, kad mokymuose dalyvaujančių žmonių nelabai yra kuo pakeisti.

„Didesnėms įmonėms galbūt lengviau. Pas mus dirba tik 20 žmonių, tad jei kelių nėra, iš karto jaučiame. Tačiau radome išeitį – projekte dalyvavome tada, kai turėjome mažai užsakymų, o vasarą – pats darbų įkarštis“, – pabrėžia Kauno įmonės atstovas.

Nerija Urniežienė, Zarasų konditerijos UAB  „Danvita“ rinkodaros vadovė, pasakoja, kad įmonei nesvetimos socialinės atsakomybės idėjos, tad gavusios koordinatorių pasiūlymą mielai įsitraukė į projektą.

„Pradėję bandyti parengtą metodiką, supratome, kad mūsų įmonės požiūris atitinka socialiai atsakingos įmonės sampratą.  Dalyvaudami projekte taip pat praplėtėme ir socialinės atsakomybės suvokimo ribas. Ypač svarbu, o kartu ir gera suvokti, kad daugelis principų, kurių laikosi mūsų įmonė kasdieninėje veikloje, yra priskiriami socialiai atsakingoms įmonėms“, – patirtimi dalijasi p. Urniežienė.

Ji pabrėžia, kad dažniausiai smulkios įmonės savo veikloje taiko socialiai atsakingoms įmonėms būdingus principus, tačiau to fakto niekur nedeklaruoja. Tokios įmonės siekia darnos bendruomenėje, kurioje veikia, puikiai žino ir supranta kiekvieno savo organizacijos nario problemas, padeda jas spręsti.
„Taigi nuomonė, kad socialinė atsakomybė kasdieninėje smulkios įmonės veikloje yra sunkiai pritaikoma, yra mitas. Dalyvavimas šiame projekte leido tą suvokti“, – sako „Danvitos“ atstovė.

***

Informaciją pateikė: www.vz.lt

Tekstas skelbtas rugpjūčio 5 d. "Verslo žinių" rubrikoje "Vadyba".

Griežtai draudžiama HORECAGURU.LT paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti HORECAGURU.LT kaip šaltinį.
Vardas:
Vertinimas:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Komentaras:
 
Vartotojų sritis
Renginių ir parodų kalendorius
<< Lapkritis 2017 >>
PATKPnŠS
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Paieška
  kontaktai   |   reklama   |   taisyklės   Interneto svetainių kūrimas: ITGroup.lt