SPA
LT | EN
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
VIEŠASIS MAITINIMAS
2015-08-18
Mažieji kavos skrudintojai anksčiau visą dėmesį skyrė gamybai, dabar plečia veiklą ir iš manufaktūrų persikelia į nuosavas kavines. Taip siekiama padidinti prekių ženklo žinomumą ir išplėsti klientų ratą.


Vietų išgerti puodelį kavos netrūksta, tačiau smulkieji verslininkai konkurencijos nesibaimina. Kaip išskirtinumą nurodo kavos rūšių gausą, įvairias gėrimo ruošimo galimybes bei edukaciją.

„Konkurencija mums nei labai kenkia, nei labai padeda. Mūsų klientai ieško įdomesnių kavos rūšių bei paruošimo būdų, todėl ir užsuka pas mus“, – konkurencinę aplinką ramiai vertina Domas Ivonis, kavos manufaktūros ir kavinės Vilniuje „Taste map“ savininkas.

Pagal planą

Kavinę p. Ivonis atidarė praėjus dvejiems metams nuo verslo pradžios. Kavininkas aiškina, kad nuosava kavinė buvo verslo plano dalis.

„Norėjome kontroliuoti visą procesą – nuo skrudinimo iki kavos plikimo. Per dvejus metus ištobulinome skrudinimą, sukaupėme patirties ir ryžomės atidaryti kavinę. Čia galima išgerti kavos ir įsigyti maltos sausos kavos plikyti namuose. Vis dėlto kavinės reikėjo norint ne tik daugiau parduoti, bet ir prekių ženklui reprezentuoti“, – kalba p. Ivonis.

 

Verslininkas sako neprašovęs pasirinkdamas patalpas sostinės M. K. Čiurlionio gatvėje. Į kavinę užsuka studentai, dėstytojai, netoliese esančių ambasadų darbuotojai, miestiečiai, einantys pasivaikščioti į Vingio parką. Nuomojamas patalpas teko įsirengti patiems. Į kavinės interjerą, įrangą investuota apie 40.000–50.000 Eur.

„Pardavimai viršijo mūsų lūkesčius. Skrudintą manufaktūroje kavą vos spėjame vežti į kavinę. Ryte atvežame, o vakare jau nebelieka. Kavą internetu perka klientai, gyvenantys kituose mieste, vilniečiai užsuka į kavinę. Dabar kavinės pardavimai pralenkė e. parduotuvės“, – džiaugiasi pašnekovas.

Padidėjus veiklos mastams, išsiplėtė ir darbuotojų komanda. Dabar kavinėje dirba 7 žmonės, o manufaktūroje – 3.

Nors kavinė pasiteisino, antros verslininkas neplanuoja.

„Geriau turėti vieną populiarią vietą ir nebesiplėsti“, – savo filosofiją aiškina p. Ivonis.

Vietoj skrudintuvo

Emanuelis Ryklys, Vilniaus kavos manufaktūros „Crooked nose and coffee stories“ savininkas, pasakoja, kad, kai prieš ketverius metus ėmė skrudinti kavą, apie savo kavinę negalvojo. Mat labiau telkėsi kurdamas kavos mišinius ir edukacinius renginius.

„Anksčiau skrudinau kavą ir tiekiau ją parduotuvėms, degustacijose supažindindavau su kavos rūšimis, o kavinėje noriu dalytis meistriškumu, kaip ruošti ir pateikti kavą. Metų pradžioje pradėjau galvoti apie kavinę, kurioje galėčiau išgerti patinkamos kavos. Tiesa, pirmiausia galvojau įsigyti didesnį skrudintuvą ir pasilengvinti gyvenimą. Pavyzdžiui, turint didesnį skrudintuvą būtų paprasčiau atlikti didesnius užsakymus. Kalbant apie piniginę išraišką, jei būčiau įsigijęs skrudintuvą, nebūčiau atidaręs kavinės“, – pasakoja p. Ryklys ir priduria, kad investicijos siekė apie 10.000–15.000 Eur.

Kavos bare Šaltinių gatvėje įkurta ir kavos manufaktūra – čia pat vietoje skrudinamos kavos pupelės. Klientai šioje kavinėje aptarnaujami taip pat netradiciškai: žmogus pauosto keleto rūšių pupeles, išsirenka labiausiai patinkamas ir tada pasirenka būdą, kaip paruoštą kavą norėtų gerti. Įprastai prie kavos siūloma saldumynų, tačiau čia priešingai – netrukus klientai galės skanauti smulkiųjų gamintojų sūrių.

„Senamiestyje žmonės skuba, neturi laiko pasimėgauti kava, todėl įsikūrėme šiek tiek atokiau nuo šurmulio. Be to, čia kuriasi rajono gyventojų bendruomenė. Džiugina, kai čia užsukę žmonės susipažįsta vieni su kitais“, – kalba kavininkas.

Pasak p. Ryklio, atidarius kavinę teko keisti darbo įpročius, prisitaikyti prie griežtesnio tvarkaraščio, labiau koordinuoti veiklą.

„Anksčiau vienas dirbdamas manufaktūroje galėjau kada panorėjęs išeiti pasivaikščioti, o dabar nebegaliu to daryti. Darbo dienomis nuo 10 iki 19 val. dirbu kavinėje“, – sako p. Ryklys.

Vienam būtų sudėtinga ir su klientais bendrauti, ir kavos pupeles skrudinti, todėl pašnekovas turi kelis pagalbininkus. Vienas padeda kavinėje, kitas – rengiant kavos degustacijas.

„Specializuotų vietų paklausa auga. Klientams jau nebeužtenka, kai kava tiesiog įpilama iš aparato ir pasakoma, iš kokios šalies kavos pupelės. Kavos, kaip ir bet kokio maisto, skonis priklauso nuo to, kaip ją paruoši“, – kad būdų rinkoje išsiskirti iš kitų tikrai yra, pasakoja p. Ryklys.


Informacijos šaltinis: http://vz.lt/


Griežtai draudžiama HORECAGURU.LT paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti HORECAGURU.LT kaip šaltinį.
Vardas:
Vertinimas:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Komentaras:
 
Vartotojų sritis
Renginių ir parodų kalendorius
<< Rugsėjis 2017 >>
PATKPnŠS
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Paieška
  kontaktai   |   reklama   |   taisyklės   Interneto svetainių kūrimas: ITGroup.lt